mandag den 10. december 2012

En måge fløj forbi..

Jeg har ikke fået malet i meeeget lang tid, men i lørdags fik jeg endelig tid til at gå videre med en baggrund, som har stået der i en måneds tid og ventet. Jeg havde besluttet mig for, at dette maleri var til min egen væg, og at der derfor var fuldstændig åben for eksperimenter. Jeg har en tendens til meget hurtigt i en maleproces at blive ret resultatorienteret og bruge alle mine tricks hvad angår farver, komposition og grafiske elementer til at skabe et "godt" billede. Nogle gange, er det dog ret forfriskende ikke bare, at hive de vante metoder op af skuffen, men i stedet for se, hvor processen fører en hen (hvilket sjældent sker, for en kontrolfreak som mig!)

Baggrunden bestod af magasinsider, hvorpå jeg havde klattet lidt maling og trykt med et par serigrafirammer. Derefter malede jeg et sort abstrakt mønster henover, som jeg så spartlede med titaniumhvid tilfældigt over. 
På dette tidspunkt, fik jeg flere positive tilkendegivelser om maleriets udseende - det uordentlige udtryk tiltalte bl.a. Rikke, som jeg lovede, at have i tankerne, når jeg fortsatte. Det endelige resultat endte da også med at blive en god  blanding af kaos og orden, på en måde, som jeg selv er godt tilfreds med.
Men nu vil jeg vise jer billederne af processen - det synes jeg altid selv er så sjovt at se hos andre :-)

Baggrunden med begyndelsen på det sorte mønster

Så blev der spartlet hvid maling på

Silkepapir i neonkoral - love it!

Hvid base til den måge, jeg har en plan om...

Begyndelsen på en måge

Lidt mere finish på mågen, lidt mere hvid spartlet maling og et par lyseblå spartlede striber til at samle "rodet" lidt

Og til allersidst det endelige resultat!
Endte med at "rydde lidt mere op i det" med et par hvide kanter

4 kommentarer:

  1. Flotte billeder du laver! - glæder mig til at kigge med fremover ;o)

    SvarSlet
  2. Hvor sjovt at se billederne fra processen - må dog stadig holde fast i at jeg var mest forelsket da billedet var kaos. Men det er blevet virkelig godt.
    Kh
    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rikke :-)
      Ja, synes i hvert fald altid selv, at det er sjovt at se, hvordan andres proces har været. Jeg har arbejdet lidt videre på mågen, så lægger nok endnu et opdateret billede ind i morgen.
      Kh Stina

      Slet